I juli tog Stefan kontakt med vårt fiktiva barn. Ett Snapchatkonto där man redan från användarnamnet kunde utläsa att kontoinnehavaren är född 2010 eller 2011.
Han skriver att han tagit kontakt med henne för att hon ”har ett så fint namn”
Dumpen har ett tiotal barn i åldrarna 13-14 år: Sammanlagt under dessa två åren föddes 111.375 flickor i Sverige. Risken att komma i kontakt med Dumpen det första man gör när man söker barn i denna ålderskategori är så låg som 1 på 10.000.
Det är inte helt ovanligt att personerna som skriver med våra fiktiva barn uttrycker “jag är lite försiktig för jag har tidigare blivit utpressad” Tanken att sluta när sexualiteten kommer med konsekvenser kommer inte för dem. Sexualdriften är nämligen en av de absolut starkaste drifter vi människor har.
Det gäller även (och i synnerhet) de vars libido triggas av barn.
Varje år döms ett icke ringa antal personer för utpressning av människor som söker barn i sexuellt syfte. Mörkertalet lär därtill vara stort med tanke på att de som låter sig utpressas har orsak att inte prata om att de utsatts för brott. Det är stigmatiserat att söka efter barn i sexuellt syfte, men inte kriminellt. Alltså finns en diskrepans mellan moral och lag som kriminella ligor utnyttjar för sin egen vinning.
Sveriges lagstiftning är inte harmoniserad med andra länders, där man valt att kriminalisera uppsåtet. Istället har vi en gammaldags groominglagstiftning som först träder i kraft när ett barn blivit utsatt. 9/10 barn berättar inte om utsattheten och endast 4% av alla ANMÄLDA sexualbrott mot barn leder till en fällande dom.
Alltså lever personer som söker barn i sexuellt syfte loppan på nätet och är precis som Stefan, inte ett dugg rädda för att åka fast.
Många är rädda för Dumpen och en del som tidigare blivit utpressade är nervösa för kriminella ligor. Risken för att bli lagförd för brott mot barn är dock nere på promillerisk – alltså är förtroendet för rättsstaten urgröpt som en uppäten glassbytta i sommarvädret.
Nåväl. Med mobilen i hand, i kontakt med vårt fiktiva barn tar Stefan selfies med glöd i blicken, skriver kärlekssånger med AI och delar med sig av sina innersta sexuella lustar. Med sina vuxna händer vill han klämma på barnets bröst, lyssna på när hon onanerar och se henne rida. Det går inte en kväll utan att han skickar drömmiga bilder och chattar om mys och sex. Men Stefan är gammal och månen är ny och någonstans här längs vägen inser vi att Stefan sitter i styrelsen för Sveriges största vapenexportör.
Generellt utgör vuxna människor som söker barn i sexuellt syfte ett hot mot barn och kanske mot sig själva. Men när människor med ansvarspositioner inom företag där säkerheten är nödvändig, ägnar sig åt grooming utgör de inte enbart en risk för barnen – de blir även till ett hot mot hela arbetsplatsen eller i värsta fall nationen.
Människor som gör sig till föremål för utpressning blir till svaga länkar även om organisationen i övrigt är stark. Då spelar det inte någon roll hur mycket grindar, fotoförbud och säkerhetsrutiner man har. Vill det sig illa kan den mest privata information hamna i händerna på helt fel personer.
När Stefan tog kontakt med vårt fiktiva barn satt han i styrelsen för SAAB. Saab AB är det överlägset största företaget i Sverige när det gäller export av krigsmateriel. Stefan är den tredje SAAB-anställde som hamnar på Dumpen. (#250, #555)
Sverige saknar den brottsförebyggande lagstiftning som gör att männen som vi konfronterat i Norge kunnat lagföras.
Trots höga positioner inom SAAB i såväl Sverige som utlandet och en ordförandepost inom Unionen tar Stefan steget ut och sexchattar med vårt fiktiva barn. Han bestämmer träff med barnet och skriver ett flertal AI-sånger om barnet och om träffen med barnet som bestämdes till måndagkvällen. Helt utan riskmedvetenhet och konsekvensanalys åker Stefan raka vägen från sin arbetsplats till mötesplatsen. Han verkar inte lägga märke till att vi kör efter honom från jobbet till Linköpings station. När han ska möta barnet med tåget går han obekymrat till perrongen och när han istället möter oss verkar han inte tycka att hans beteende är speciellt illa.
Vi har konfronterat en bra bit över 650 personer. Regeringens brist på åtgärder visar tydligt att det politiska intresset för våra barn är lågt.
Nu kommer vi till frågan huruvida man även ska ducka för åtgärder när bristen på lagstiftning blir ett hot mot den nationella säkerheten?
Denna gången var det ren tur att Stefan mötte Dumpen, för barnen, för SAAB och för Sverige. Men sålänge som vi inte erkänner problemet med en uppsjö av individer som söker sexuella kontakter med barn tillåter vi ett parallellt samhälle med helt andra spelregler än rättssamhällets. Det har inte gått mer än två dygn sedan en folkvald politiker i ett helt annat fall erbjöd betalning för att undvika publicering. På den nivån är vi i Sverige – men det vill man inte se och då är det är lättare att vända skulden mot Dumpen.
Läs mer om efterspelet till konfrontationen och SAAB AB:s krishantering på Jens Ganmans substack:
https://jensganman.substack.com
Logg, video och Stefans AI- låtar som han skickat till barnet ligger längst ner på sidan.


_____________
Vår förhoppning är att vi även 2025 ska kunna köra på utan att låsa sidan till prenumerationer eller störig clickbait-reklam. Vill ni bidra till att hålla Dumpen rullande och sidan öppen för alla så är vi väldigt tacksamma. Swish 123 250 22 84
_____________
Vi på Dumpen önskar i första hand att gäddorna själva informerar sina anhöriga om vad de gjort, att de chattat och stämt träff i sexuellt syfte. Vi kontaktar eventuella anhöriga och arbetsplatser efter konfrontationerna i den mån det går och uppmanar dig som läser detta att låta oss få sköta de kontakterna. Trakasserier av olika slag mot gäddor och deras anhöriga undanbedes vänligt men väldigt bestämt. Vi uppmanar alltid gäddorna att söka vård och ger dem olika alternativ, även i de fall som det inte framgår av chattloggarna.
________________
Fakta om Dumpen
- Dumpen är en barnrättsrörelse som leds av Sara Nilsson och Patrik Sjöberg
- Dumpens mål är att få till en lagändring, så att det ska vara förbjudet att planera sexuella övergrepp på alla barn, även de som senare visar sig vara fiktiva. Idag måste ett riktigt barn skadas innan myndigheter har rätt att gripa in
- Dumpen grundades som ett sätt att visa ansvariga politiker hur den vedervärdiga verkligheten ser ut för svenska barn på nätet
- Dumpens avsikt med gäddpubliceringarna är att bedriva opinion för att få till en lagändring
- Dumpen publicerar det som gäddorna själva skrivit till det som de trott har varit barn eller vuxna pedofilföräldrar
- Parallellt med hemsidan och opinionsbildandet finns Föreningen Dumpen, där alla medlemsavgifter går oavkortat till att betala för vård till övergreppsutsatta som stått länge i kö eller nekats hjälp av svenska vårdsystemet
___________
Här kan du höra sångerna som Stefan lät AI komponera till vårt fiktiva barn:
Konfrontationen













Han tänkte väll : ”SAABlar, SAABlar, SAABlar..”
Och där rök 1 av Sveriges bästa jobb pga sjuka lustar. Sök hjälp du är störd!
Jävlar vad arg jag blir. Inte bara den här gången – för barnens skull – utan för Sveriges skull. Och för hans jävla leendes skull. Att han försöker bara släta över det här är sååå mycket vidrigare än att han pratar med barn. Det här är nog den allvarligaste fångsten hittills. Han måste tas ifrån allt ansvar och helst aldrig mer ha möjligheten att oövervakat använda internet. Jävla kräk!
Fy faan vilken tragisk typ…
Fy f@n vilken hal och sliskig typ. Han ska definitivt bort ifrån sin position och ge f@n i minderåriga! Tack Dumpen som haffade detta äckel.
Säljer mina SAAB aktier för 350 000 SEK imorgon när börsen öppnar! Bra jobbat Dumpen!
Du kan väll inte lägga ansvaret på SAAB?
Det är ju en enorm arbetsgivare och för mig en viktig organisation som gör gott oas vad man tycker om Wallenbergare. Såklart kan du sälja av ditt innehav men det gagnar ju inte saken.
Han avgick ju självmant från posten på SAAB…
Jag sålde mina Sabbaktier idag. Ett företag med idioter/pedofiler i styrelsen går inte att lita på.
Du förstår väl att dessa kan finnas i vilken styrelse som helst? Menar du att andra i företaget ska använda magiska glasögon för att upptäcka folk som inte begått brott tidigare?
Ja du Stefan det ända du och jag har gemensamt är namnet. Funderar på att byta namn då det känns äckligt helt plötsligt. Ditt fåniga flin och mantrat om oskyldiga sånger klamrade du dig fast vid och ville inte kännas vid att du bör vara ganska rökt i saabkonsernen. Alla i din närhet kommer helt plötsligt att känna dig som en pedofil som jagar barn. Så grattis till ditt nya liv som antagligen kommer bli väldigt annorlunda. Sök hjälp ge faaaan i barn…
Inte många som erkänner sina kommande gärningar i AI låtar…
Det är helt sjukt hur han berättar allt han tänker om henne i låtarna.
Låter så sjukt creepy när AI-rösten sjunger ”Han är äldre”
Scenen på perongen blev inte riktigt som i hans drömmar…
Från AI-låten ”En tjej från Norsholm”
Det blir rejält svårt att bortförklara det när när han bokstavligen skriver en låttext dedikerad till en namngiven flicka utalad 14-åring.
Han är groomare av rang. Han kan tänka sig att chatta med henne i 1-2 år och lära känna henne och sedan ha sex med henner. Samt leder in alla samtalsämnen på sex.
Självklart är han innebandytränare också…
Japp, fick mail imorse om detta då sonen spelar innebandy i den klubben. Turligt nog inte den här idioten som ledare.
Bra av klubben, fram med sånthär i ljuset bara!
Den blev inget med att ta fram snaabeln tack och lov
Facklig innebandytränare företagsjobb o bara skrattar. Får se om han skrattar när omgivningen får läsa skiten.
”Dumpen har ett tiotal barn i åldrarna 13-14 år: Sammanlagt under dessa två åren föddes 111.375 flickor i Sverige. Risken att komma i kontakt med Dumpen det första man gör när man söker barn i denna ålderskategori är så låg som 1 på 10.000.”
Är väl ändå tveksamt att alla dessa barn faktiskt skulle ha ett Snapchat-konto eller för den delen ha sin ålder i användarnamnet.
En farlig människa men samtidigt en rikstönt av rang. Fåniga sånger och annat trams usch vad är det för fel på folk! Minns hur gubbar smöra även på min tid och eftersom man var svältfödd på kärlek och uppmärksamhet så tog man ju till sig.
Den jäveln skall tillfredsställa sina lustar och förstöra ett barn.
Själv blev jag våldtagen som tolvåring, idag är jag 67. Tänker ibland att jag ska skriva till hans barn och berätta om deras pappa och vem han var. Nä har inga betänkligheter alls.
Önskar all styrka till dig 💕
Marcus Wallenberg tycker nog att det här är jävligt cringe.
Fy, en så hal gädda.
Flinet och förnekelsen gör att blodet i mig kokar.
Han är inte i kontakt med sig själv.
När jag var ung spelade jag in blandband till några jag var intresserad av… Nu gör man tydligen AI-låtar.
Hatar hans flinande! Ska bli så tillfredsställande att följa hans fall!
Har själv uppdrag på Saab. Det är en väldigt grundligt utredning innan man får komma in och då är jag inte ens i närheten utav något som riskerar rikets säkerhet i min tjänst. Men jag är inne i avdelningar som jobbar med det. Jag får inte ha något kriminellt förflutet. Inget på kronofogden och jag får inte berätta för någon om vad jag ser eller hör. Mobilen får inte användas…
Att en man som sitter i en post som styrelsemedlem och gör detta är för mig obegripligt. Det borde krävas en extrem integritet för att få denna positionen. Perfektionism i alla kategorier.
Detta visar verkligen att gubbar slutar tänka när kuken pratar.
Han har såklart det väl ställt och kan pensionera sig gott i ett land där han kan fortsätta att göra övergrepp och slippa några större konsekvenser.
Tänk att som arbetsgivare ha en förhandling men en sån där hal gris som hela tiden kommer med halvsanningar… 😬
Fy fasen, totalt skamlös jäkel 😡
Kom igen nu, lagråd och riksdag, gör det olagligt med försök till sexuellt umgänge med minderårig utan långbänk!
En så obehaglig o störd typ!Tack för ert jobb, Dumpen!👏
Det där flinet var svårsuddat. Kanske det försvinner när han kommer till jobbet? Vilket slemmigt kryp.
Vilket jävla svin.
Vilken jävla gris, både bildligt och bokstavligt.
Och framför allt vilken jävla idiot.
Styrelse i Saab. Fackpamp.
Och sabbar allt för att träffa en minderårig.
Och inte det minsta ångerfull.
När man hör och ser honom så känner åtminstone jag att hans begåvningsreserv känns oerhört låg jämfört med hans uppdrag.
Blev ärligt illamående både på att lyssna på honom och att se julgrisen.
Fy fan.
Grattis Stefan,
Du har just blivit av med:
* Ditt jobb. Som du hamnat på tack vare goda studier, slit och hårt arbete i många år. Ett jobb där du plockar ut 86.500 per månad, plus tantiem.
* Din post i Unionen. Där du har ett arvode på ca 10.000 varje sammanträde.
* Din fru. Eller man. Inte vet jag vilket.
*Dina vänner
* Möjlighet att bo kvar i Motala. Flytta till Novosibirsk.
*Resten av ditt liv. Du hann bara 51 månvarv. Dina resterande blir ett helvete.
* Allt för en stunds fjortisnöje, där du tänkte med ku*en.
*Var det värt det?
* Hahahahaha 😀.Dumpen är bäst!
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Du fick nog med varenda relevant punkt i din text. 👌 detta är en grovt störd person och jag hoppas att resten av hans liv blir riktigt jävla miserabelt.
Kommer bli svårt att dumflina på nästa styrelsemöte på SAAB. Överlägsen attityd och överlägset drygast hittills. Vilken gäddfångst! JAS 39 DUMPEN borde nästa stridsflygplan heta.
Där rök det fina uppdraget Det måste vara otänkbart att du kommer att bli omvald. Har du kvar förtroendeuppdraget mer än några dagar till är det konstig. Ett obehagligt smile äcklar. Hur kan man överhuvudtaget tro att en 14 årig flicka skulle falla för. en gubbe som detta ???
Bra fångst Dumpen. En riktig slemmig dygädda.
”Undrar om hennes bröst skulle guppa när hon rider. Så sexigt”.
”Mysigt det blir att känna henne glida på första gången”
”Jag undrar om hon tycker om att rida länge, ömsom långsamt ömsom vilt”
”Blir du våt lätt eller är det skönaste med glidmedel?”⁹
”Det blir mysigt att mysa med dig”
” Mysa med en gosig tröja utan bh”
”Jag vill känna hur det känns att älska.med dig”.
Han hade ju bara skrivit några sånger med hjälp av AI och så skulle dom gå på bio. Några tankar på tonårsvåldtäkter fanns icke i hans rättrådiga hjärna.
Jag hoppas att flinet har stelnat. Jag hoppas att din karriär går i stå och att dina nära till fullo förstår vilken sort du är och agerar därefter.
Sen hoppas jag att du blir kändis i dina hoods. Så igenkänd att både barn och föräldrar håller dig mycket kort och dina chanser att förstöra ungar krymper till ett ynkligt ingenting.
Inte den mest lyckade konfrontationen, men resultatet/fångsten tog ni hem med bravur. Hejja er! ♥️ Och en eloge till världens bästa Jens som var med på ett hörn och sen skrev om eländet. ♥️
Vad ska man säga. Jag kan inget annat en hålla med. Där rök hans framtid. En Fet rödhårig, testosteronstinn flintskallig streber som förmodligen har stora hävdelsebehov har just fått känna av dumpens ”dolme” i röven istället för att få använda sin egen lilla ”skinspik”, självklart försvarar han sig med en vokabulär från en person som tränat retorik genomen AI-kurser från Unionen som inte säger något, och med ett flin på läpparna agerar han som om han inget gjort ”ÄN” och att inget har skett.
Otäckt. Farligt. Helt klart en agenda från första stund. Tycker sig nog att stå över lagen. Och det gör han. För lagarna skyddar en som honom. Därför kan han flina hela vägen. Förvånar mig inte alls om han redan är på gång med nästa barn.
Förnekelsens ansikte.
VIDRIGT!!!!!
Är inte styrelsen säkerhetsklassad? Isåfall, hur tänkte han då när han måste anmäla förändrade familjeförhållanden till sin chef. Ny flickvän, xxxx 14 år. Blir nog inte så bra tror jag.
Den killen som var med Sara under konfrontation borde vara med oftare.
Ingen bullshit med honom, fick gäddan att vara kvar och ställde dem hårda frågorna! 10 av 10 på honom!!!
Med en smula självinsikt och speglar i hemmet kommer man långt.
Inte ens jag 60+ skulle vilja gå på bio med dej din stora fjant
Nej, Marcus Wallenberg kommer absolut inte att lyssna på vad denna fjant försöker påskina. Det är en sak att försöka lura en 14åring, men på SAABs nivå kommer han inte våga flina. För övrigt tycker jag det är för mycket fokus på SAAB och Wallenberg. Detta är en enskild person som råkar inneha ett ämbete som han inte kommer ha efter idag. Några fallskärmar eller bonusar kan han se sig i månen efter. Det kommer vara hans minsta problem om chefen väljer att kräva fullt ansvar.
Allt detta till trots så kan jag inte hjälpa att tycka några av låtarna är jävligt bra. Synd att texten förstör hela låten.
Han förlorade jobbet. Självklart. Vilket vidrigt vider, det smilet !!!!! Tydligen är han skild o har barn. Undrar vad fd hustrun tycker om att barnen är hos honom på helgerna ? Undrar om han fattar nu hur illa ställt det är med honom ?
Jaja jag kan ju inte hålla mej fast det redan är sagt här ovan.
Men du är så ofantligt osmaklig och oattraktiv så åsnorna börjar kvacka!
Du är en livsfarlig PEDOFIL! Vad jag önskar dej går inte att skriva ut här. Men stort Grattis till att du hamnat på dumpen och allt det för med sig. Konfrontationen skedde naturligtvis inte idag MEN FROM IDAG vet alla det! 🤣😂😂😂 Alla du känner och inte känner och ryktet att du är på dumpen går som en löpeld med både mobiler och jungeltrumman😂😂😂 Gör gott i själen att tänka på🤣😂😂
Och till Dumpen: Att ni alla är så jävla bäst vet ni redan 🥇🤩✌️👍👏 och förutom bästa finaste Sara så hade ni med en KLOCKREN medarbetare som gjorde den allra bästa dumpenträffen vi någonsin sett! SHIT vilken kille🤩🤩
Stenhård tuff saklig och ensvis!! Vilken team ni är!!!! ❤️❤️❤️❤️❤️
Med den starka positionen borde han varit smartare och inte tagit dessa höga risker. Oerhört korkat för någon i hans starka position. Och varför detta barnsliga filter när man har sådan position? Skäms på dig Stefan Andersson!
Den leende Fjanten tror han har makt genom sitt arbete och att han kan göra vad som helst som ” berättigar” honom att ge sig på barn. Han ser sig nog bättre än andra människor. En sjuk kostymklädd pedofil. Nu får du ställa undan kostymen och gömma dig för evigt.
Äntligen Dumpen har ni börjat ta tag i det riktiga problemet. Nu fortsätter vi med Svikarsson och övriga politiker. Häng ut dom en efter en, vidriga svin!
Låt revolutionen snart börja! Kärlek till er kämpar på dumpen <3
Tack för att ni finns dumpen
Han är iallafall raderad från SAABs hemsida…
Störde mig oxå på det eviga flinet,som aldrig riktigt verka ta slut.
klassisk groomare,av stor rang!!!!
Och ville hela tiden förminska incidenten,med att älta om dom där AI låtarna.Han skicka.
Men största frågan kvarstår!
Hur i helvete kan karlen,på allvar tro,att en 14 årig tjej,
skulle tända på hans, Karlsson på taket,look a like.???????
Vilken pajas! Han leker nog Karlsson på taket 😩 usch
Ääääää låt han vara !!! vilket brott har begåtts ?
Moraliskt fel ja ! men ska inte dumpen även värna om yttrandefrihet.
Ni är lite som expressen/aftonbladet m,m… Ni väljer vilka kommentarer som skall publiceras…
Ojdå. Antar att du sympatiserar med dom som hamnar här på dumpen eller så är du av samma skrot och korn själv. Det är inte synd om alla jävla gubbar som tänker med sina kukar. Det är barnen det är synd om. Det är dom som får sina liv förstörda. Det är många av dom som till slut tar sina liv fast det borde vara det omvända om något. Helt sjukt att man tycker det dumpen gör är hot mot yttrandefriheten??! Whaaat? Nej alla gubbar som hamnar här pga sina egna sjuka handlingar kan gärna brinna i helvetet för min del. Kunde absolut inte bry mig mindre om dom. Och dom få kvinnor som också hamnar här, dom får man inte glömma. Dom är lika vidriga dom och jag hoppas dom aldrig kan gå vidare med sina liv. För det kan absolut inte barnen som blivit utsatta göra.
Tror nog att han bara är ute efter att provocera och reta😉
Nämen Stefan…
Låt han vara ????? Fattar inte hur du tänker. Låt barnen vara är väl en mer rimlig önskan. Alla äckliga pedofiler ska lyftas fram i ljuset så vi får en lagändring så att polis kan jobba på samma vis som Dumpen.😡
Du låter ju mer som ett troll aom försöker smutskasta SAAB med ditt namn där. Hur kommer yttrandefrihet in i processen att försöka grooma barn?
Red ut skiten ordentligt och öppet, är man inom sådan position så ska det hållas järnkoll.
Och att inte närma sig barn på det sättet ska vara självklart, men tydligen inte när man ser hur många dumpen sätter dit.
Sidan där man kunde se hans post på saabs hemsida har varit nere hela dagen. Hoppas skiten försvinner.
TACK DUMPEN!!! ❤️
Sanslöst viktig fångst. Såväl för barn som för vårt land. Skandal att han inte kan lagföras.
Swish kommer!
Stefan verkar inte alls bry sig att han sitter på en hög position i SAAB eller att både det han har skrivit och låtarna som har gjorts kan användas som utpressning. Han försätter inte bara sig i en situation utan andra på SAAB också!
Vilken människa!!! 😡
Han är säkert jättenöjd med sig själv och sitt sätt att hantera den här konfrontationen, medietränad storfräsare som han är. Han tyckte säkert att han klarade sig ur detta galant, erkände ingenting och bara bemötte alla anklagelser med självsäkra floskler och förnekelser. Men Stefan, titta på videon igen. Det blev nog en av de mest pinsamma konfrontationerna i Dumpens galleri. Herregud så patetiskt och vämjeligt, tycker synd om alla i hela världen som känner dig eller som du någonsin träffat…
Skulle va kul att få en nyinspelning på Stefan. Tror hånflinet har försvunnit nu.
En högt uppsatt person inom Saab??? Men reagerar äntligen media positivt nu??
Bra jobbat dumpen!
Å medarbetaren, Bra pressat han fick tufft motstånd.
Flina över sån urbota dum handling.
Tyckte mig känna igen böjelser av röst/uttal på medarbetaren. En riktig klippa för dumpen!
Denna gädda slog nog rekord! Hånflinet…att ni kan hålla er ifrån att bara ge honom en rak höger…! Vilket j-a äckel!
Grymt jobbat dumpen! Hade själv inte kunnat hålla mig när han ljuger o flinar.
Fortsätt så! All kred till er 👍